tiistai 26. maaliskuuta 2019

Bourne: Katsokaa miten onnellinen olen

Tori Bailey on totuuksia laukova menestyskirjailija, joka on innoittanut miljoonia naisia ympäri maailmaa elämään juuri sellaista elämää kuin he itse haluavat. Hän jakaa somessa inspiroivia viestejä faneilleen, jotka kadehtivat hänen täydellistä parisuhdettaan. Mutta hän on elänyt suuressa valheessa. Kaikki Torin ympärillä tuntuvat menevän naimisiin ja saavan vauvoja, mutta hänen poikaystävänsä ei halua edes seksiä. Kun Torin paras ystävä Dee - ainoa, joka ymmärtää tätä hulluutta - sitten rakastuu, Tori pelkää putoavansa kokonaan kelkasta. Jos kolmekymppiselle naiselle varattu muotti tuntuu ahtaalta, vaatii kanttia luoda oma. Mutta onko Tori tarpeeksi rohkea noudattamaan omia oppejaan? (takakansi)


Mutta en halua kertoa hänelle. En halua korostaa heikkouttani, kun minusta tuntuu jo niin heikolta.


Katsokaa miten onnellinen olen on kirja, joka minun piti lukea kertaistumalta loppuun. Minäkertoja on niin rehellinen ja kuvaa 2010-luvun ilmiöitä todella osuvasti. Erityisesti pinnalle nousee pohdintaa sosiaalisesta mediasta: miksi kaikki, Tori itse mukaan lukien, julkaisevat siloiteltuja kuvia ja tapahtumia elämästään? Miksi kukaan ei myönnä olevansa epävarma ja vieläkin välillä hukassa, vaikka on jo kolmekymppinen?

Tunnen kuinka onnellisuus täyttää minut päästä varpaisiin. Olen täpinöissä ja hyvällä mielellä itsestäni, ja minusta tuntuu että olen sittenkin esikuva. Vaikka en kertonutkaan että otin yli viisikymmentä kuvaa minusta ja Hermanista ja valitsin sen jossa näytin näteimmältä. Vaikka meikkasin valokuvaa varten. Vaikka olen jo googlannut harjoituksia, joilla voin pienentää Hermania.

 Naisen kuusi vuotta sitten megasuosioon johdattanut elämäntaitokirja Kuka V*ttu Minä Olen? päättyy Torin itsensä löytämiseen, ja huipentuu täydellisen miehen tapaamiseen. Nyt kuitenkin parhaan ystävän Deen löytäessä ihanan kumppanin, jonka kanssa suhde vakavoituu nopeasti, Tori joutuu kohtaamaan oman parisuhteensa ongelmat. Hän kokee asemansa takia velvollisuudekseen pitää yllä kulissia täydellisen parisuhteen saavutettavuudesta, sillä jos hänen ja Täydellisen Miehen suhde ei toimi, Tori pelkää olevansa vähemmän inspiroiva faneilleen ja näiden lopettavan uskonsa löytää elämänsä rakkaus. Ja mitä Torille itselleen jää, jos kuuden vuoden jälkeenkään hän ei ole julkaissut seuraavaa kirjaa, eikä hänellä ole hajuakaan, mistä hän kirjoittaisi? Mitä tehdä, kun hän sai jo onnellisen loppunsa, muttei olekaan enää onnellinen? Mitä tehdä, kun tuntee olevansa ansassa, eikä tiedä miten päästä sieltä pois? Teos on mainio esimerkki siitä, että on ihan ok jos ei vielä kolmekymppisenä ole valmis. On ihan ok, jos kolmekymppisenä ei ole häitä, taaperoa, asuntolainaa ja uraputkea. Tätä viestiä monet tämän hetken kolmekymppiset varmasti kaipaavat.


Sain teoksen luettua neljän jälkeen aamuyöstä.
Sitten muutama tunti unta ja töihin.

3 kommenttia:

  1. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Olen huutanut mieheni perheelle pelastaaksemme avioliittomme ainakin lastemme vuoksi. Hän on vain huijattu, että hän hylkäsi perheensä yliopistotytön takia, olen niin masentunut, että olen itsemurhan partaalla, mutta kun katson seitsemänvuotiasta poikaani, en vain pysty enää. Muutama päivä sitten minulle kerrottiin, että he menivät Bahamalle lomalle, kun hän vielä maksaa elatusapua, olen myynyt autoni vain maksaakseni asuntolainaa. Olen antanut kaikkeni lapsilleni ja lähtenyt ilman muuta kuin hengitykseni. Sisareni näki tilani, kun hän tuli tapaamaan veljentytärtään ja veljenpoikansa, hän pakotti minut ottamaan yhteyttä DR WALE:hen WhatsAppissa: +23457054019402, Siitä hetkestä lähtien, kun otin yhteyttä DR WALEen, elämäni on muuttunut. arvaa mitä? Minulla on autoni takaisin, mieheni on palannut kotiin ja jätti tyhmän nartun yksin. En ole koskaan nähnyt minkään toimivan näin nopeasti koko 53 vuoden aikana. Mieheni antoi minulle autonsa ja ajoi minut oikeuteen eilen uudistamaan lupaamme. Olen niin onnellinen, että avioliittoni toimii taas ja asiat ovat palanneet normaaliksi vain muutaman viikon kuluttua. Mieheni otti minuun yhteyttä välittömästi. DR WALE Loitsun lopetti. Se oli välitöntä. Olen edelleen shokissa odottamassa kuinka kauan tämä kestää. Mutta toistaiseksi se tuntuu taivaalta, koska mieheni on sisälläni, aivan kuten tapasimme ensimmäisen kerran, kun suostuin naimisiin hänen kanssaan. Rakkauslääkäri sanoi, että se on ikuista. Jatkan todistamista, jos tämä loitsua ikuisesti, kuten hän takuu. Mene hakemaan rakastajasi takaisin nyt......WhatsApp/Viber: +2347054019402 tai Sähköposti: drwalespellhome@gmail.com

    VastaaPoista